مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آبان 1398 ساعت 21:352019-11-16اقتصادي

مسیر تصمیم گیری و اعلام قیمت بنزین بسیار بد طی شد/ کنار گذاشتن کارت سوخت خیانت بود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دولت دو روز پیش بدون زمینه سازی و اعلام قبلی دو روز پیش اعلام کرد قصد دارد سهمیه بندی را بازگردانده، - نماینده سابق مجلس با بیان این که فرآیند تصمیم گیری و اعلام قیمت بنزین بسیار بد بود، گفت: تنها با افزایش قیمت نمی توان جلوی مصرف بی رویه و قاچاق سوخت را گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، دولت دو روز پیش بدون زمینه سازی و اعلام قبلی دو روز پیش اعلام کرد قصد دارد سهمیه بندی را بازگردانده، نرخ بنزین را افزایش دهد و منابع حاصل از افزایش قیمت را بین 18 میلیون خانوار تقسیم کند.

علیرغم آنکه نمایندگان مجلس می گویند دولت به مجوز قانونی جدیدی برای انجام این کار نیاز نداشته است، دولت برای اجرای این طرح به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا استناد کرده است.

دلایل اجرای این تصمیم از سوی مقامات دولت، مبارزه با قاچاق سوخت، هدفمندتر شدن یارانه ها، حمایت از معیشت 18 میلیون خانوار و جلوگیری زا فازایش بی رویه مصرف بنزین اعلام شده است.

با احمد توکلی استاد اقتصاد و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پیرامون آثار این تصمیم بر کاهش مصرف بی رویه و قاچاق بنزین گفت وگو کردیم.

توکلی معتقد است حذف کارت سوخت اقدامی خیانت بار بود و دولت فرآیند بد و نادرستی را برای تصمیم گیری و اعلام قیمت های جدید بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر تصمیم گیری و اعلام قیمت بنزین بسیار بد طی شد/ کنار گذاشتن کارت سوخت خیانت بود

مسیر تصمیم گیری و اعلام قیمت بنزین بسیار بد طی شد/ کنار گذاشتن کارت سوخت خیانت بود