مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 17:452019-11-15پزشكي

پیشگیری از مسمومیت با گاز ها


مونوکسید کربن به دنبال سوخت ناقص بنزین، نفت، گاز، گازوییل و زغال چوب تولید شده و بی رنگ و بی بو به عنوان قاتل خاموش شناخته شده است.

- ، مرکز فارس، متخصص مسمومیت ها و پزشکی قانونی مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر (ع) گفت:مسمومیت با مونوکسید کربن از مرگبارترین انواع مسمومیت هاست که در موارد حاد موجب آسیب مغز، نخاع و قلب می شود و فرد را وارد خواب ابدی می کند.

دکترفاضل گودرزی افزود:در موارد مزمن و تماس طولانی مدت با اندازه کم از مونوکسید کربن نیز، فرد دچار سَردرد، گیجی، وزوز گوش، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش هوشیاری و در نهایت آسیب دایمی عصبی، کما و مرگ می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از روشن کردن بخاری های گازی و نفتی در ابتدای فصل سرما مطمئن شویم افزود: بخاری باید استاندارد و دارای پیلوت باشد تا به محض خاموش شدن شعله به هر دلیلی، جریان گاز را قطع کند.

دکتر گودرزی گفت::دود سیگار دارای مقادیری از گاز مونوکسید کربن است و می تواند در طولانی مدت موجب بروز مسمومیت مزمن در افراد سیگاری و اطرافیان آن ها شود، به ویژه اگر سیگار در محیط در بسته مورد استفاده قرار گیرد.

اوبا بیان اینکه در صورت مواجهه با فرد مسموم شده از سوی گاز مونوکسید کربن، او را به سرعت به هوای آزاد انتقال دهیم افزود:در شرایط قطع تنفس بیمار مسموم با مونوکسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از مسمومیت با گاز ها

پیشگیری از مسمومیت با گاز ها