مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آبان 1398 ساعت 14:552019-11-15پزشكي

پیشگیری از ابتلا به دیابت و عوارض آن


پیشگیری از ابتلا به دیابت و عوارض این بیماری از مهمترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس گفت: بر اساس آمار از هر 10 فرد بالای 25 سال در استان فارس یک نفر مبتلا به دیابت است.

دکتر اکبری با بیان این که برآورد می شود 220 هزار نفر از افراد بالای 25 سال در استان به قند خون بالا مبتلا باشند، افزود: تاکنون 150 هزار بیمار دیابتی در فارس شناسایی شده که 80 هزار نفر آن ها تحت پوشش خدمات و مراقبت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفته اند.

وی گفت: دیابت بیماری خاموشی است که به دلیل ناتوانی بدن در تولید یا استفاده از انسولین رخ می دهد و مهمترین علایم آن قند خون ناشتای بالای 125، پرنوشی و پر ادراری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که بیماری دیابت در سیستم خون رسانی و فعالیت عروق و اعصاب اختلال ایجاد می کند افزود: در صورتی که بیماری دیابت کنترل نشود منجر به عارضه های مختلفی از جمله بیماری های قلبی-عروقی، آسیب به شبکیه چشم و نابینایی بیمار، نارسایی کلیه و قطع پا بر اثر زخم پای دیابتی خواهد شد.

دکتر اکبری گفت: برای کنترل دیابت و پیشگیری از عوارض ثانویه این بیماری، مراکز تخصصی و فوق تخصصی دیابت در شیراز و دیگر شهرستان های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از ابتلا به دیابت و عوارض آن

پیشگیری از ابتلا به دیابت و عوارض آن