مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 21:532019-11-14فرهنگي

جریان مطالعه کتاب های الکترونیک رو به رشد است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جریان مطالعه کتابهای الکترونیک رو به رشد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدعباس صالحی، پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی که در خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد، اظهار داشت: وزارت ارشاد پیمایش های علمی متعددی با عناوین مختلف دارد که یکی از این پیمایش ها در ارتباط با مصرف کالاهای فرهنگی است و موج سوم این پیمایش که هنوز موج سوم این پیمایش منتشر نشده است.

وی عنوان کرد: نکته نخست در این پیمایش این است که میزان سرانه مطالعه در این کشور که با 15 هزار و 600 نمونه در کشور ایجاد شده، در هفته همان فضای یک ساعت و 30 دقیقه و روزانه 13 دقیقه از مجموعه کشوری است.

صالحی خاطرنشان کرد: این آمار تقریبا مشابه آمار سال 94 ما در ارزش ها و نگرش های ایرانیان است و هنوز مصرف کتاب و سرانه مطالعه به صورت میانگین تغییری نکرده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: البته این مطلب در عین حالی که آمار خوبی نیست اما یک نکته خوبی هم دارد و با وجودی که در چند سال گذشته روند استفاده از فضای مجازی به شدت افزایش یافته، در طول این سال ها رقم مطالعه حفاظت شده و رقم کمی هم پیشرفت داشته، نشان دهنده این است که مجموعه تحرکاتی که اتفاق می افتد، حداقل در صیانت از رقم موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان مطالعه کتاب های الکترونیک رو به رشد است

جریان مطالعه کتاب های الکترونیک رو به رشد است