مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 15:102019-11-14اجتماعي

پاییز کردستان زمستانی می شود


رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: طبق پایش نقشه های هواشناسی آسمان این استان هفته آینده شاهد ناپایداری جوی و بارش برف و باران خواهد بود.

- مرکز کردستان، بهرام چاره خواه اظهار داشت: از اواخر شنبه تا پنجشنبه (25 تا 30 آبان) با نفوذ زبانه کم ارتفاع سرد از سمت شرق و شمال شرق بطور متناوب استان در دامنه ناپایداری های جوی و هوای سرد قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این سامانه موجب بارش برف و باران در گردنه ها و ارتفاعات عمدتا برف، وزش قابل ملاحظه باد و استقرار هوای سرد در منطقه می شود.

چاره خواه با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه از شنبه تا سه شنبه است، افزود: لغزندگی و مه آلود شدن، کولاک برف، اختلال تردد در گردنه ها و جاده ها و وزش تند باد لحظه از جمله مخاطرات این سامانه بارشی در آسمان است.

وی یادآور شد: انجام اقدامات پیشگیرانه، بکارگیری تمهیدات لازم برای تامین حامل های انرژی، عدم تردد و مسافرت های غیر ضروری در جاده ها و صاحبان گلخانه ها و مرغداری ها نسبت به تامین سوخت و دمای بهینه و اقدامات مناسب از جمله توصیه های هواشناسی در این مدت است.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار 30 ساله بیش از 519 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاییز کردستان زمستانی می شود

پاییز کردستان زمستانی می شود