مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آبان 1398 ساعت 06:042019-11-14فرهنگي

آثار و اندیشه های مولانا محور اصلی وحدت در جامعه است


مولوی شناس، مفسر و مترجم قرآن گفت: آثار و اندیشه های مولانا ظرفیت تبدیل شدن به محور وحدت و همدلی در جامعه را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، استاد کریم زمانی مولوی شناس، محقق، نویسنده، پژوهشگر، مفسر قرآن کریم و شارح مثنوی شامگاه چهارشنبه در برنامه آیین عاشقان تحت عنوان عشق از منظر مولانا جلال الدین محمد بلخی که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: زبان قاصر است از این همه لطف، عشق و دوستی مردم فرهنگ پرور و اهل معرفت و صاحب دل با استقبال بی نظیری که از این برنامه دارند.

وی با اشاره به اینکه مولانا نیز اهل وحدت بود، افزود: مولانا نتنها وحدت میان شیعه و سنی بلکه وحدت میان تمام ادیان را مدنظر داشتند چون معتقد بودند که جان ادیان یکی است.

زمانی با بیان اینکه دعاویان حقیقی ادیان، همه را به سوی پاکی ها، صداقت و وفا دعوت می کنند، ادامه داد: مقصود همه دعاها یکی است هرچند در ظاهر و در آداب متفاوت هستند اما به اعقاد مولانا در فیه ما فیه، مقصد ما کعبه است و فرقی ندارد که با چه ابزاری و در چه راه و جهتی آمده است، اما مقصد یکی است.

وی با اشاره به اینکه ادیان مختلف در ظاهر مثل چراغ های متعدد هستند، گفت: انوار باهم تعارض ندارند بلکه با هم تعامل دارند و از گره خوردن انوار، دریای نور حاصل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار و اندیشه های مولانا محور اصلی وحدت در جامعه است

آثار و اندیشه های مولانا محور اصلی وحدت در جامعه است