مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 22:132019-11-13پزشكي

ارتباط اختلال عملکرد کبد مادر باردار و چاقی کودک


مطالعه نشان می دهد اختلال عملکرد کبد در زنان باردار به خاطر تغییر در باکتری های روده کودک موجب افزایش ریسک چاقی در کودکان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محققان در بررسی موش های آزمایشگاهی مبتلا به شایع ترین نوع بیماری کبدی در زمان بارداری مشاهده کردند ترکیب باکتری های روده نوزاد تغییر یافته بود و عملکرد کبد، بخصوص در زمان تغذیه با رژیم غذایی پرچرب غربی، دچار اختلال شده بود.

این یافته ها بیانگر آن است که کودکان در معرض خطر باید رژیم غذایی سالم داشته باشند و اقدام در راستای تغییر باکتری های روده می تواند به کاهش نرخ چاقی در دوره کودکی در آینده کمک کند.

شایع ترین نوع بیماری کبدی در طول بارداری ICP (کلستاز داخل کبدی) است که موجب کاهش ترشح صفرا مایع گوارشی از کبد شده و در نتیجه اسیدهای صفراوی در خون تشکیل شده، به عملکرد کبد آسیب می رسانند و ریسک مرده زایی و تولد زودهنگام نوزاد را افزایش می دهند.

مطالعات قبلی نشان داده بودند که کودکان متولدشده از مادران مبتلا به ICP بسیار در معرض ابتلا به چاقی در دوره کودکی قرار دارند.

شواهد گوناگون حاکی از اهمیت میکروبیوم روده برای سلامت خوب متابولیکی است و تغییر در ترکیب این میکروبیوم ها می تواند منجر به اختلال متابولیسم و اضافه وزن شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط اختلال عملکرد کبد مادر باردار و چاقی کودک

ارتباط اختلال عملکرد کبد مادر باردار و چاقی کودک