مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 17:112019-11-13اقتصادي

بازگشایی نکردن بازارچه های سیف و سیرانبند از مشکلات تجارت خارجی کردستان است


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، گفت: بازگشایی نکردن بازارچه سیف سقز و عدم به رسمیت شناخته شدن مرز رسمی سیرانبند بانه از طرف کشور عراق جهت مبادلات تجاری و تردد مسافری از موانع و مشکلات مربوط به تجارت خارجی کردستان است.

- ایسنا/کردستان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، گفت: بازگشایی نکردن بازارچه سیف سقز و عدم به رسمیت شناخته شدن مرز رسمی سیرانبند بانه از طرف کشور عراق جهت مبادلات تجاری و تردد مسافری از موانع و مشکلات مربوط به تجارت خارجی کردستان است.

محمدباقر خلیقی امروز( 22آبان) در سی و چهارمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: کردستان با جمعیت یک میلیون و 600 نفر و 10شهرستان، 31 بخش و 86 دهستان دارای یک فرودگاه هوایی بوده و همچنین با 230 کیلومتر مرز مشترک، ظرفیت مناسبی برای صادرات و دروازه گمرکی برای کشور عراق و سوریه است.

وی افزود: صادرات کشور منتهی به هفت ماه اول بالغ بر79 هزار و 422 تن به ارزش 24 میلیون و 407 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 17درصد افزایش و به لحاظ ارزشی 11 درصد کاهش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به عمده ترین کشورهای هدف صادراتی، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی نکردن بازارچه های سیف و سیرانبند از مشکلات تجارت خارجی کردستان است

بازگشایی نکردن بازارچه های سیف و سیرانبند از مشکلات تجارت خارجی کردستان است