مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آبان 1398 ساعت 08:002019-11-13سياسي

فساد اقتصادی به عدالت و مردم سالاری آسیب می زند


دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، گفت: گرچه فساد اقتصادی در ابتدا بر اصل رقابت تاثیر می گذارد اما در ادامه و در نهایت عدالت و مردم سالاری را نیز مخدوش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمود حکمت نیا معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد در سمینار مشترک ایران و کره در خصوص مسئولیت اجتماعی سازمان ها برای مبارزه با فساد ، اظهار کرد: امروزه در نظام های حقوقی ارزش ها و اصول مشترکی وجود دارد که گاه این اصول مورد مخاطره قرار می گیرند.

در حقوق، عدالت پایه اول است و بعد از عدالت، مردم سالاری نیز ارزش مشترک جوامع است.

وی افزود: گرچه فساد اقتصادی در ابتدا بر اصل رقابت تاثیر می گذارد، اما در ادامه و در نهایت عدالت و مردم سالاری را نیز مخدوش می کند و با تغییرات گسترده دنیای معاصر، فساد نیز به مسئله ای جهانی تبدیل شده است و همه کشورها به دنبال حل این مسئله هستند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد در ادامه تصریح کرد: معاهده جهانی مبارزه با فساد بخشی از اقدامات جامعه جهانی برای حل مسئله فساد است که در آن به کشورها پیشنهاد می شود به دنبال راه حل های مشترک بر اساس تجربیات یکدیگر باشند و جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی نیز این مسیر را بر اساس نقاط مشترک خود که آموزه های اخلاقی و مسئولیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فساد اقتصادی به عدالت و مردم سالاری آسیب می زند

فساد اقتصادی به عدالت و مردم سالاری آسیب می زند