مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 18:412019-11-12پزشكي

آشنایی با خواص تغذیه ای زیتون


ا، مرکز فارس، زیتون میوه ای ضد سرطان، دیابت، التهاب و برای دستگاه گوارش در موارد کولیت ها و یبوست و همچنین سایر موارد نظیر جوش و زخم مفید است.

خواص زیتون به دلیل داشتن ویتامین ها، املاح معدنی، اسید های چرب امگا3 و ترکیبات فعال تری نظیر ترپنویید ها با فعالیت آنتی اکسیدانی در برگ، میوه، روغن و حتی پوست و ساقه آن است.

کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هر کدام از بخش های برگ، روغن و میوه زیتون دارای ترکیبات فعال تری نظیر ترپنویید ها با فعالیت آنتی اکسیدانی است.

الهام شفیعی افزود: برگ درخت زیتون دارای گلوکوزید، مواد قندی، مواد تلخ، کلروفیل، اسید گالیک، تانن، موم و مانیت است وبه عنوان دیورتیک، کاهش دهنده قندخون و کلسترول خون، کاهنده فشار خون، کاهنده اسید اوریک و افزاینده وزن استفاده می شود.

وی گفت: روغن زیتون میزان بالای آنتی اکسیدانی های قوی مثل پلی فنول ها و فلانویید ها دارد که این آنتی اکسیدان ها باعث کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL در بدن و به دنبال آن کاهش استرس اکسیداتیو می شود.

کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: روغن زیتون خاصیت ضدسرطانی و مجموعه ای از خواص متناقص دارد، یعنی هم برای اسهال و هم برای یبوست مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با خواص تغذیه ای زیتون

آشنایی با خواص تغذیه ای زیتون