مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 08:262019-11-12اقتصادي

توسعه کشت کلزا گامی در جهت کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت کلزا علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان منجر به کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی می شود.

- ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت کلزا علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان منجر به کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی می شود.

مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال هشت برابر بیشتر از سال گذشته در گیلان کشت کلزا کشت شده است، گفت: تاکنون بیش از 1600 هکتار قرارداد کشت کلزا در استان بسته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 460 هکتار از اراضی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است، افزود: کشت کلزا در 96 هکتار به صورت آبی و 370 هکتار به صورت دیم است.

الماسی خاطرنشان کرد: از نهاده های مورد نیاز این محصول بیش از هشت تن بذر و بیش از 140 هزار تن کود اوره، سولفات آمونیوم، فسفاته، پتاسه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه درصورت کاشت ردیفی 8-6 کیلو در هکتار و کاشت به روش دست پاش 10-8 کیلو در هکتار بذر مصرف می شود، ادامه داد: از مزایای کشت دانه روغنی کلزا می توان به افزایش درآمد کشاورزان در واحد سطح، کاهش جمعیت آفات و بیماری ها و علف های هرز، افزایش مواد آلی و ارتقاء حاصلخیزی خاک، بهبود ساختمان خاک و دانه بندی آن و کاهش وابستگی به واردات روغن خور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت کلزا گامی در جهت کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی

توسعه کشت کلزا گامی در جهت کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی