مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 07:352019-11-12اقتصادي

جهاد کشاورزی خوزستان، کشت سنتی شلتوک را در محاسبات خود لحاظ نکرد


عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اعمال محدودیت های کشور عراق برای ورود محصول شلتوک، گفت: با توجه به سطح زیر کشت این محصول کشاورزی در استان خوزستان، - دولت باید پیش از آغاز برداشت اقدام به فراهم کردن زمینه های صادرات شلتوک به کشور عراق می کرد.

عبدالله شماخته عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز،  با اشاره به اعمال محدودیت های کشور عراق برای ورود محصول شلتوک، اظهار کرد: با توجه به سطح زیر کشت این محصول کشاورزی در استان خوزستان، دولت باید پیش از آغاز برداشت اقدام به فراهم کردن زمینه های صادرات شلتوک به کشور عراق می کرد.

وی با بیان اینکه برداشت برنج از 2 هفته قبل از صدور مجوز صادرات شلتوک آغاز شده است، افزود: بر اساس برآوردهای دقیق انجام شده، سطح زیر کشت امسال برنج در استان 250 هزار هکتار است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه مقامات دولتی 206 هزار هکتار را به عنوان سطح زیر کشت برنج در استان خوزستان اعلام کرده اند، عنوان کرد: سازمان جهادکشاورزی کشت سنتی انجام شده را در محاسبات خود لحاظ نکرده بود.

شماخته بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، برداشت شلتوک از هر هکتار بین 3 تا 5  تن خواهد بود که در مجموع تولید یک میلیون تن برداشت شلتوک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد کشاورزی خوزستان، کشت سنتی شلتوک را در محاسبات خود لحاظ نکرد

جهاد کشاورزی خوزستان، کشت سنتی شلتوک را در محاسبات خود لحاظ نکرد