مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 21:282019-11-11سياسي

نظارت دیوان عالی کشور بر احکام قضایی بایگانی شده در استان ها


در دوره جدید قوه قضاییه کارشناسان دیوان عالی کشور برای بررسی آن دسته از احکامی که در استان ها بایگانی می شود و قابل فرجام خواهی نیست به استان ها سفر می کنند.

- بیرجند-رییس دیوان عالی کشور گفت: در دوره جدید قوه قضاییه کارشناسان دیوان عالی کشور برای بررسی آن دسته از احکامی که در استان ها بایگانی می شود و قابل فرجام خواهی نیست به استان ها سفر می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد مرتضوی مقدم دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دیوان عالی کشور نظارت بر احکام دادگاه ها در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه این نظارت به دو گونه اعمال می شود، بیان کرد: در این دو روش یا پرونده ها به دیوان عالی کشور ارسال می شود یا خود ما سراغ پرونده ها می رویم.

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه همه پرونده ها به دیوان عالی کشور ارسال نمی شود، بیان کرد: تنها پرونده هایی که فرجام خواهی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است احکام آن در شعب دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

مرتضوی مقدم ادامه داد: اما بیشتر احکامی که در سراسر کشور صادر می شود قابل فرجام نیست و با احکام دادگاه های تجدید نظر مختومه و بایگانی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت دیوان عالی کشور بر احکام قضایی بایگانی شده در استان ها

نظارت دیوان عالی کشور بر احکام قضایی بایگانی شده در استان ها