مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 08:402019-11-09سياسي

بازرسان آژانس فردا نمونه غنی شده در فردو را راستی آزمایی می کنند


از آژانس دعوت کردیم برای اندازی گیری و راستی آزمایی بیایند و قرار است بازرسان آژانس فردا (یکشنبه) نمونه های غنی شده فردو را تایید و راستی آزمایی کنند.

- سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از آژانس دعوت کردیم برای اندازی گیری و راستی آزمایی بیایند و قرار است بازرسان آژانس فردا (یکشنبه) نمونه های غنی شده فردو را تایید و راستی آزمایی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح امروز(شنبه) در نشست خبری که در مجتمع هسته ای شهید علیمحمدی(فردو) برگزار شد، اظهار کرد: در گام چهارم بنا به دستور رییس جمهور گازدهی به 1044 سانتریفیوژ مستقر در فردو آغاز شد.

این ماشین ها فعالند و محصول داده اند و محصولات نمونه گیری شده است.

وی افزود: از آژانس دعوت کردیم برای اندازی گیری و راستی آزمایی بیایند و قرار است بازرسان آژانس فردا (یکشنبه) اینجا باشند و نمونه ها را تایید و راستی آزمایی کنند.

کمالوندی گفت: براساس بندهای مختلف به خصوص بند 14 و 15 برجام طرف مقابل موظف بود که به ما کمک کند تا مدل سازی رآکتور اراک انجام شود.

وی افزود: در واقع قرار بود که طرف مقابل به ما در این زمینه تجهیزات بدهد و یک سند رسمی در این زمینه امضاء شد و آنان تعهد کردند که به ما تجهیزات، امکانات و کمک مالی می دهند اما متأسفانه در این زمینه تعلل داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازرسان آژانس فردا نمونه غنی شده در فردو را راستی آزمایی می کنند

بازرسان آژانس فردا نمونه غنی شده در فردو را راستی آزمایی می کنند