مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 15:002019-10-23اقتصادي

بیش از 80 بیماری با سلول های بنیادی درمان می شود


مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های پژوهشگاه رویان گفت: بیش از 80 بیماری می توانند با سلول های بنیادی درمان شوند و این دانش در ایران بومی شده و به دنبال صادرات آن به دیگر کشورها هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های پژوهشگاه رویان امروز در نشست خبری با موضوع اطلاع رسانی ذخیره سازی بانک خون بند ناف سلول های بنیادین که در جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد، گفت: سلول های بنیادین می توانند سلول های مشابه خود را تولید کنند و به سلول های متفاوت از خود تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های پژوهشگاه رویان سلول های جنینی، بالغین و خون بند ناف را انواع سلول های بنیادینی عنوان کرد که برای درمان بیماری ها استفاده می شوند و افزود: تحقیقات مربوط به این سلول ها مبتنی بر رعایت اخلاقیات و پس از تأیید مقام معظم رهبری از سال 81 تاکنون در پژوهشگاه رویان در حال انجام است.

دانش سلول های بنیادین ثروتی هنگفت برای کشور محسوب می شود و دستیابی به آن از ویژگی های جوامع توسعه یافته است.

وی مطرح کرد: مادر در هفته 36 بارداری برای انجام ذخیره خون بند ناف نوزاد خود ثبت نام می کند و در روز زایمان کارشناسان مراکز ذخیره خون بند ناف در بیمارستان حضور پیدا کرده و فرآیند ذخیره سازی سلول های خون بند ناف را آغاز می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 80 بیماری با سلول های بنیادی درمان می شود

بیش از 80 بیماری با سلول های بنیادی درمان می شود