مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 08:202019-10-22اقتصادي

30 طرح آبخیزداری در دست اجرا در استان


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون 30 طرح آبخیزداری با حجم عملیات 59 هزار مترمکعب در مناطق مختلف استان در دست اجرا است.

- مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت: همه این طرح ها به صورت عملیات مکانیکی (سنگ ملاتی) در سال جاری آغاز شده و امید می رود 80 درصد از این طرحها تا پایان فصل پاییز تکمیل شوند.

خدابخش جنگلی افزود: امسال 280 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان پیش بینی شده که 99 میلیارد ریال آن تاکنون اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: پارسال نیز 14 طرح آبخیزداری با 110 میلیارد ریال اعتبار و حجم 30هزار متر مکعب در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

جنگلی گفت: حجم عملیات مکانیکی طرح های آبخیزداری انجام شده در استان از سال 1370 تاکنون شامل سازه های سنگی ملاتی، مکانیکی و خاکی 2 میلیون و 450 هزار متر مکعب است.

وی اضافه کرد: حجم عملیات بیولوژیکی اجرا شده در کهگیلویه و بویراحمد در بیش از سه دهه اخیر نیز 300 هزار هکتار برآورد می شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این طرح ها را ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح آب سفره های زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن مخازن عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 طرح آبخیزداری در دست اجرا در استان

30 طرح آبخیزداری در دست اجرا در استان