مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 07:482019-10-22فرهنگي

انتشار «در جدال با خویشتن»/تلاشی نقادانه برای شناخت شمس تبریزی


کتاب «در جدال با خویشتن» اثر مهدی محبتی تلاشی است برای شناسایی شخصیت و اندیشه شمس تبریزی، برای آن دسته از مخاطبانی که متون عرفانی ادبیات فارسی را با نگاهی انتقادی دنبال می کنند.

- کتاب در جدال با خویشتن اثر مهدی محبتی تلاشی است برای شناسایی شخصیت و اندیشه شمس تبریزی، برای آن دسته از مخاطبانی که متون عرفانی ادبیات فارسی را با نگاهی انتقادی دنبال می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به تازگی از دکتر مهدی محبتی، عرفان پژوه و منتقد ادبیات فارسی و عضو هیات علمی دانشگاه زنجان (دارای تالیفات متعدد در دو زمینه عرفان و نقد ادبی، مانند از معنا تا صورت؛ سیمرغ در جستجوی قاف (سیر تحوّل عقلانیت در ادب فارسی؛ پیمانه های بی پایان؛ تصحیح ترجمه رساله قشیریه و.

) کتابی با عنوان در جدال با خویشتن، نگاهی دیگر به احوال و اقوال شمس تبریزی به همت بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه و در 368 صفحه، در دو بخش اصلیِ معرفی احوال و شخصیت شمس تبریزی و گزیده مقالات شمس روانه بازار نشر شده است.

در سال های اخیر پژوهش پیرامون شخصیت مولانا جلال الدین رونقی داشته است.

یکی از نتایج تبعی روند پرشتاب پژوهش درباره مولانا، بررسی برخی زوایای پیدا و پنهان شمس الدین تبریزی است که اکثراً تحول بنیادین اندیشه و شعر مولانا را حاصل دیدار مولانا با شمس می دانند؛ بنابراین آنچه در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار «در جدال با خویشتن»/تلاشی نقادانه برای شناخت شمس تبریزی

انتشار «در جدال با خویشتن»/تلاشی نقادانه برای شناخت شمس تبریزی