مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 18:122019-10-21سياسي

چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان در لامرد برگزار می شود


چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان با حضور گروه هایی از 5 استان کشور در دهه پایانی ماه صفر در شهرستان لامرد برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالله حیدری پور دبیر این سوگواره دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این سوگواره به صورت مستمر در شهرستان لامرد برگزار شده و امسال چهاردهمین دوره آن است، اظهار داشت: هر سال از اربعین به مدت 10 روز این سوگواره در محل موسسه موقوفه بیت العباس لامرد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه گروه ها از چندماه قبل اقدام به ارسال سی دی از اجرای خود می کنند، گفت: پس از بازبینی آثار ارسال شده از سوی دبیرخانه گروه ها به این سوگواره فراخوانده می شوند و در مدت 10 روز به اجرای تعزیه با موضوعات مختلف می پردازند.

دبیر چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان افزود: این سوگواره رقابتی نیست اما در پایان هر اجرا تندیس و لوحی به گروه های شرکت کننده داده می شود.

براساس برنامه زمان بندی اعلام شده در روز یکشنبه تعزیه مجلس یزید از استان یزد با سرپرستی اصغر دهستانی، روز دوشنبه تعزیه ورود به شام از استان فارس با سرپرستی محمدروشن قیاس، روز سه شنبه تعزیه حضرت علی اکبر(ع) از استان کرمان با سرپرستی ثارالله انکوتی، روز چهارشنبه تعزیه طفلان مسلم از استان کرمان با سرپرستی ثارالله انکوتی، روز پنجشنبه تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان در لامرد برگزار می شود

چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشوراییان در لامرد برگزار می شود