مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 10:252019-10-21اقتصادي

97 درصد واکسن دامی در داخل کشور تولید شد


سال گذشته با وجود شرایط تحریم بیش از 97 درصد واکسن دامی و بیش از 30 درصد واکسن طیور مورد نیاز در داخل تولید شد.

- رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سال گذشته با وجود شرایط تحریم بیش از 97 درصد واکسن دامی و بیش از 30 درصد واکسن طیور مورد نیاز در داخل تولید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور در رابطه با کنترل بیماری های واگیردار دامی اظهار کرد: در سال گذشته با وجود تحریم ها بیش از 98 درصد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را کنترل کردیم و تب برفی کاهش 37 درصدی در کشور داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش بیماری های مشترک بین انسان و دام گفت: بیماری های استراتژیک مانند آبله، تب مالت و هاری که بین انسان و دام مشترک است هم در مدت یک سال اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تولید سید واکسن در کشور اذعان کرد: با تجهیز آزمایشگاه ها و برای اولین بار در کشور به زودی تولید بذر یا سید واکسن ها را شروع خواهیم کرد.

وی در ادامه تشریح کرد: ما به بذر یا سید واکسن نیاز داشتیم که در سال های گذشته این بذر را وارد می کردیم، تحریم باعث شد شرایط برای تحویل سید یا بذر واکسن برای کشور سخت شود و سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی به تولید آن ورود کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

97 درصد واکسن دامی در داخل کشور تولید شد

97 درصد واکسن دامی در داخل کشور تولید شد