مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:502019-10-21اقتصادي

تراز تجاری زنجان مثبت است


معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در نیمه اول امسال تراز تجاری استان مثبت است.

- امیرعلی مسیبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به 29 مهر، روز ملی صادرات، اظهار کرد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها برکسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصاد هر کشوری است.

این مسئول ادامه داد: همواره یکی از دغدغه های جدی در برنامه های توسعه ای استان، ارتقای رقابت پذیری و تلاش در جهت رشد صادرات محصولات باارزش افزوده بالا است و توجه به مقوله صادرات غیرنفتی همواره در اسناد بالادستی مورد تاکید بوده و تولید و صادرات به عنوان دو ستون اصلی اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صمت استان زنجان با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت ها در توسعه صادرات، افزود: از جمله زیرساخت هایی که در توسعه صادرات باید در بخش های مختلف مورد توجه قرار گیرد، می توان به آموزش و فرهنگ سازی در خصوص اهمیت و نقش صادرات غیرنفتی در مدارس، دانشگاه ها، رسانه های عمومی، تدوین و تصویب قوانین و مقررات مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی و غیره اشاره کرد.

مسیبی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال تراز تجاری استان مثبت است، تصریح کرد: در 6 ماهه اول امسال 175 میلیون دلار ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز تجاری زنجان مثبت است

تراز تجاری زنجان مثبت است