مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 11:552019-10-20اقتصادي

هشدار جدی برای دولت/تقاضا برای بذر گندم کاهش یافت


کشاورز نمونه و مدیر فروش کشت و صنعت ملی دامپروری پارس گفت: تقاضا برای خرید بذر گندم آبی درمنطقه مغان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این می تواند هشدار جدی برای دولت و اصلاح قیمت قبل از فوت وقت باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه دولت نرخ خرید تضمینی گندم را برای سال آینده 2200 تومان اعلام کرد، نگرانی بین جامعه کشاورزان و کارشناسان بیشتر شد؛ چراکه همین امسال پایین بودن نرخ خرید تضمینی میزان خرید محصول گندم را  3 میلیون تن کاهش داد و بیم آن می رود که با تعیین نرخ نامناسب، خرید سال آینده باز کاهش بیشتری یابد که کارشناسان و نمایندگان مجلس و خود کشاورزان نسبت به این مسئله هشدار داده اند.

با کشاورز نمونه گفتگویی در این زمینه انجام دادیم.

سلمان اسدی جلودار که کشاورز نمونه سال گذشته با مدرک فوق لیسانس اقتصاد، به خبرنگار فارس گفت: اگر دولت هرچه زودتر نرخ خرید تضمینی گندم را اصلاح نکند، خرید تضمینی این محصول راهبردی در سال آینده کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی هشدار داد که زمان به سرعت می گذارد و فرصت برای اصلاح قیمت از دست می رود؛ چراکه گندم یک محصول کشت پاییزه است و اگر زمان آن بگذرد، کشاورزان کشت دیگری را جایگزین آن خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار جدی برای دولت/تقاضا برای بذر گندم کاهش یافت

هشدار جدی برای دولت/تقاضا برای بذر گندم کاهش یافت