مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 11:452019-10-20اجتماعي

ورود بیش از 38 هزار و 600 زائر افغانستانی از مرز دوغارون


فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: از 14 تا 27 مهرماه جاری 38 هزار و 647 زائر افغانستانی در قالب 230 کاروان از مرز دوغارون گذشتند و وارد ایران شدند.

- سرهنگ علی اکبر قربانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این تعداد زائر پس از طی کردن مراحل قانونی و تایید گذرنامه از طریق مرز دوغارون وارد کشور و به سمت مشهد و سپس کربلا مشرف شدند.

وی با اشاره به افزایش ساعت کار گذرنامه در این مدت افزود: در راستای تسهیل کار زائران و سرعت در پذیرش ورود آن ها ساعت کار حتی پس از اتمام ساعت اداری و تا ورود آخرین زائر ادامه داشت.

قربانی بیان کرد: امسال سومین سال ورود زائران افغانستانی برای تشرف به کربلای معلا از طریق مرز دوغارون است و با توجه به تمهیداتی که در جلسات متعدد انجام شد مشکلات پذیرش زائران برطرف گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد ادامه داد: در این مدت روزانه به بیش از 2500 زائر خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه شده، همچنین روزانه از صبح تا پایان اعزام کاروان ها توزیع غذا و نان گرم در موکب امام رضا(ع) انجام می شد.

وی گفت: سال گذشته در دهه پایانی صفر بیش از 31 هزار زائر افغانستانی از طریق این معبر وارد ایران شدند و برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین، شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) به سمت مشهد و کربلا مشرف شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود بیش از 38 هزار و 600 زائر افغانستانی از مرز دوغارون

ورود بیش از 38 هزار و 600 زائر افغانستانی از مرز دوغارون