مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 11:352019-10-20اجتماعي

مرگ 20 هزار قطعه ماهی در رودخانه راوند اسلام آبادغرب؟!


در چند روز گذشته 20 هزار قطعه ماهی در رودخانه راوند شهرستان اسلام آبادغرب در حاشیه روستای لُر به دلیل نامعلومی تلف شدند.

- این اتفاق تلخ به عنوان یک فاجعه زیست محیطی در شهرستان اسلام آبادغرب آسیب های زیادی برای زیستگاه آبزیان و سلامت روستاییان و کشاورزان حاشیه رودخانه را به دنبال دارد.

تجمع ماهیان تلف شده باعث بوی نامطبوع و غیرقابل تحملی شده که ده ها متر از حاشیه رودخانه را فراگرفته و وجود حشرات موذی و تغییر رنگ آب رودخانه از دیگر مشکلاتی هست که این فاجعه زیست محیطی ایجاد کرده است.

تعدادی از اهالی روستای لّر معتقد هستند که فاضلاب کارخانه های بالا دست رودخانه راوند که به این رودخانه سرازیر میشود علت مرگ و میر ماهیان بوده است.

اهالی این روستای می گویند به دلیل شدت بوی نامطبوع نفس کشیدن برای آن ها به ویژه کودکان سخت شده است و از اداره محیط زیست گلایه دارند که بار ها با آن ها تماس گرفته و متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

کشاورزان و دامداران حاشیه رودخانه به دلیل تغییر رنگ آب، بوی بد آن و اتلاف گسترده آبزیان در هراسند که از این آب برای آبیاری مزارع کشاورزی و دامهایشان استفاده کنند.

قاعدتا مسیر یک رودخانه که از وسط شهر عبور میکند می تواند فرصتی مناسب برای توسعه بخش گردشگری و استفاده از این ظرفیت برای جذب گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 20 هزار قطعه ماهی در رودخانه راوند اسلام آبادغرب؟!

مرگ 20 هزار قطعه ماهی در رودخانه راوند اسلام آبادغرب؟!