مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 10:512019-10-20اقتصادي

آبخوان ها موجب مهار شن و تثبیت ریگ های روان دراستان سمنان می شوند


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، درباره مزیت های طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، گفت: این طرح ها موجب مهار شن زارها و تثبیت ریگ های روان در استان می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد عبدالشاه در گفتگو با خبرنگاران همزمان با پیش از ظهر یکشنبه در منابع طبیعی سمنان، ضمن بیان اینکه آبخیزداری و مدیریت منابع آبخیز با هدف تحت کنترل کشاورزی، دامپروری، ساختمان سازی، راهسازی و قطع درختان اجرا می شود، ابراز داشت: آبخوان داری هم مجموعه عملیات مکانیکی است که هدف آن مهار و نفوذ سیلاب بر روی عرصه های آبخوان است.

وی افزود: آبخیزداری و آبخوان داری موجب احیاء کمی و کیفی منابع آب و خاک، تقلیل و حذف خسارت های مستقیم و غیرمستقیم و در نتیجه بهینه سازی محیط زیست می شوند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: آبخوان ها موجب مهار شن زارها و تثبیت ریگ های روان می شوند لذا این اراضی پس از چند سال با کشت درختان مقاوم به خشکی و با اجرای عملیات قرق، به جنگل و مرتع تبدیل خواهند شد.

عبدالشاه بیان کرد: آب های زیرزمینی همیشه در شرایط بحرانی کم آبی نقش مؤثری ایفا کرده اند زیرا منابع آب های زیرزمینی خالص ترین و تمیزترین آب ها بوده و کمتر نیاز به تصفیه و گندزدایی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخوان ها موجب مهار شن و تثبیت ریگ های روان دراستان سمنان می شوند

آبخوان ها موجب مهار شن و تثبیت ریگ های روان دراستان سمنان می شوند