مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 10:382019-10-20سياسي

نصب درب حفاظتی غار کلدر با رعایت اصول فنی در مراحل پایانی است


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از انجام مراحل پایانی عملیات ساخت درب حافظتی غار کلدر خبر داد و گفت: این درب با رعایت اصول فنی احداث شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی امروز یکشنبه در سخنانی از انجام مراحل پایانی عملیات ساخت درب حافظتی غار کلدر خرم آباد خبر داد و گفت: این درب حفاظتی اولین نمونه در نوع خود برای حافظت از میراث نهشته شده در یک غار باستانی محسوب می شود و می تواند آغازگر فصل نوینی در حفاظت بیشتر غارها و میراث عصر سنگ در کشور باشد.

وی با بیان اینکه رعایت کردن مسائل زیست محیطی از دیگر ویژگی های این درب حفاظتی است، افزود: نصب این درب، هیچ گونه تغییری در شرایط دمای غار و همچنین عبور و مرور حیوانات ایجاد نخواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان یادآور شد: به زودی عملیات ساخت درب حافظتی غار کلدر خرم آباد در راستای حافظت از این غار باستانی پایان خواهد یافت.

همچنین در پی نصب درب حفاظتی غار تاریخی کلدر انتقاداتی در این زمینه مطرح شد که سرپرست گروه کاوش غار نیز نسبت به این موضوع شفاف سازی کرد.

دکتر بهروز بازگیر در این باره اظهار داشت: اقدامی که برای نصب درب غار کلدر صورت می گیرد در واقع حفاظت از نهشته های باستانی است که پس از چند ده هزار سال به دست ما رسیده و در حقیقت ما اگر از آن حفاظت نکنیم وظیفه خود را انجام نداده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب درب حفاظتی غار کلدر با رعایت اصول فنی در مراحل پایانی است

نصب درب حفاظتی غار کلدر با رعایت اصول فنی در مراحل پایانی است