مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 10:072019-10-20اقتصادي

2500 نیروگاه خورشیدی خانگی در دست احداث


تاکنون حدود سه هزار و 500 نیروگاه خورشیدی پشت بامی یا خانگی در کل کشور ایجاد شده و دو هزار و 500 واحد دیگر نیز عمدتا در مناطق محروم و روستایی در دست احداث است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، جعفر محمدنژاد سیگارودی با اشاره به راه اندازی بیش از 115 نیروگاه مگاواتی تجدیدپذیر در کشور، گفت: تاکنون حدود سه هزار و 500 نیروگاه خورشیدی پشت بامی یا خانگی در کل کشور ایجاد شده و دو هزار و 500 واحد دیگر نیز عمدتا در مناطق محروم و روستایی در دست احداث است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیرها با ابلاغ جدید وزیر نیرو حدود 30 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این تعرفه در بخش نیروگاه های زباله سوز به ویژه در مناطق شمالی کشور، از جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران برخوردار است.

محمدنژاد افزود: پیش از این، نرخ خرید تضمینی برق به ازای هر کیلووات تولید انرژی در این واحدها حدود 370 تومان بوده که این رقم در حال حاضر به 555 تومان در کل کشور رسیده است.

ولی چنانچه سرمایه گذاران برای مدیریت زباله های شهری مناطق شمالی کشور اقدام به راه اندازی واحدهای یاد شده کنند، نرخ خرید تضمینی برق در این مناطق حدود دو برابر تعرفه های جدید محاسبه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 نیروگاه خورشیدی خانگی در دست احداث

2500 نیروگاه خورشیدی خانگی در دست احداث