مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 06:402019-10-20سياسي

اطاله دادرسی در خراسان جنوبی نداریم/ضرورت تقویت اجرای احکام قضایی


رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین رسیدگی به هر پرونده در خراسان جنوبی 30 روز است، گفت: اطاله دادرسی در خراسان جنوبی نداریم.

- حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در موضوع اطاله دادرسی و طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها آنچه بیرون و در سطح جامعه مطرح است گاه با واقعیت منطبق نیست و در حد و حدودی باید این طولانی شدن رسیدگی را بپذیریم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در قانون آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری مواعد و زمان هایی برای رسیدگی به پرونده ها مطرح است که به صورت طبیعی موجب زمان بر شدن رسیدگی به پرونده ها می شود که باید آن را پذیرفت.

حمیدی اظهارکرد: به عنوان مثال بر اساس قوانین بیان شده که وقتی دادخواستی تقدیم دادگاه می شود باید بین زمان ثبت تقدیم دادخواست و اولین جلسه دادرسی مهلت زمان یک هفته ای مراعات شود که نمی توان این مواعد را در نظر نگرفت.

وی بیان کرد: این مهلت به واسطه آن در نظر گرفته شده که خوانده پرونده نیز متوجه این دادخواست شده و از طرف دیگر بتواند تدارک دفاع ببیند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سوای این رعایت مواعد و زمان های قانونی علت زمان بر شدن رسیدگی به پرونده ها گاه به خاطر کم بودن قاضی و کارمند در دستگاه و مجموعه قضایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطاله دادرسی در خراسان جنوبی نداریم/ضرورت تقویت اجرای احکام قضایی

اطاله دادرسی در خراسان جنوبی نداریم/ضرورت تقویت اجرای احکام قضایی