مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 08:372019-10-19فناوري

ایجاد روزانه 5صفحه جعلی بانکی/ کاربران کم سواد دیجیتالی در معرض خطر


روزانه بیش از 5 صفحه جعلی بانکی (فیشینگ) توسط کلاهبرداران ایجاد می شود و کاربران دارای سواد دیجیتالی کم، بیشتر در معرض خطر هستند.

- معاون وزیر ارتباطات گفت: روزانه بیش از 5 صفحه جعلی بانکی (فیشینگ) توسط کلاهبرداران ایجاد می شود و کاربران دارای سواد دیجیتالی کم، بیشتر در معرض خطر هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیر ناظمی در اینستاگرام نوشت: فیشینگ، سایت ها و صفحه های اینترنتی جعلی هستند که سعی می کنند از طریق فریب کاربران اطلاعات مربوط به نام کاربری، گذرواژه یا اطلاعات کارت بانکی آنها را به دست آورند.

از این طریق کاربرانی که دارای سواد دیجیتالی کمتری هستند و یا از ابزارهای به روز نشده استفاده می کنند، بیشتر در معرض خطر هستند و اطلاعات آنها مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

وی گفت: برای مقابله با فیشینگ راه های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به افزایش دانش کاربران، پایش مداوم بانک ها برای شناسایی صفحات جعلی و راه حل های فنی مانند نصب فایروال ها اشاره کرد.

وی گفت: فیشینگ یک چالش جهانی است به همین دلیل نیز ابزارهای جهانی در این خصوص طراحی شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: اگر چه مأموریت سازمان فناوری اطلاعات به صورت مستقیم شناسایی و مسدودسازی این صفحات نیست و این امر در حیطه وظایف پلیس فتا و بانک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد روزانه 5صفحه جعلی بانکی/ کاربران کم سواد دیجیتالی در معرض خطر

ایجاد روزانه 5صفحه جعلی بانکی/ کاربران کم سواد دیجیتالی در معرض خطر