مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 07:552019-10-18بين الملل

پیشنهاد نتانیاهو به گانتس برای تشکیل دولت متحد/ گانتس رد کرد


در تلاشی چندباره پیش از اعلام شکست در تشکیل دولت، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی پیشنهاد تشکیل دولتی متحد را به رقیبش بنی گانتس داد که این پیشنهاد از سوی گانتس رد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به تازگی به بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی- سفید درباره تشکیل دولتی متحد ارائه داده که این طرح از سوی گانتس رد شده است.

وی در این پیشنهاد خواهان تشکیل دولتی متحد از تشکل راست گراها از جمله حزب لیکود، شاس و دیگر احزاب راست گرای مذهبی با 55 کرسی از 120 کرسی کنست، و ائتلاف آبی -سفید شده است.

طرح های این دولت، همانطور که نتانیاهو پیشنهاد کرده شامل تصمیم گیری طی شش هفته پس از تشکیل دولت برای تصویب برنامه امنیتی چند ساله اسراییل در رویارویی با چالش های امنیتی روز افزون است.

همچنین شامل تصویب بودجه دولت در سال آتی با در نظرگرفتن چالش های امنیتی و نیازهای اصلی جامعه است.

در خصوص رابطه دین و دولت که از بارزترین نقاط اختلاف میان احزاب دینی اسراییلی با سکولارها است نتانیاهو پیشنهاد حفظ وضعیت فعلی در سال آتی را داده است به این معنا که هیچ قانون جدیدی درباره الزام مسائل دینی و الزانم تعهد شرعی به اسراییلی ها تصویب نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد نتانیاهو به گانتس برای تشکیل دولت متحد/ گانتس رد کرد

پیشنهاد نتانیاهو به گانتس برای تشکیل دولت متحد/ گانتس رد کرد