مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 14:142019-10-17بين الملل

نشست امنیتی-نظامی قریب الوقوع و سرنوشت ساز در سوچی/ نردبان پوتین برای اردوغان


تحلیلگر معروف جهان عرب از نشستی سرنوشت ساز و قریب الوقوع در سوچی روسیه درباره سوریه؛ اگر حوادث ناخوشایند رخ ندهد، پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم با اشاره به تحولات سوریه آورده است: نشستی که طی روزهای اندک آینده در مسکو میان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی برگزار خواهد شد، باب از سرگیری روابط میان ترکیه و سوریه را می گشاید و توافق اضنه میان دو کشور را با اصلاحات اندک زنده می کند و آن طی مراسمی خواهد بود که بشار اسد رییس جمهور سوریه و اردوغان با نظارت پوتین آنرا امضا خواهند کرد.

وی می نویسد: این سناریویی است که پوتین آماده کرده است و نقطه پایانی برای جنگ در سوریه و حاکمیت دمشق بر همه اراضی و گذرگاههای مرزی آن خواهد بود.

پوتین هنگامی که ترتیب مذاکرات محرمانه میان دولت سوریه و کردها در شمال سوریه را داد، زیرکی تمام به خرج داد زیرا هم کردها را به آغوش دولت سوریه بازگرداند و هم شگفتی رهبران ترکیه را فراهم کرد و قدرت مانور آنکارا درزمینه سیاسی و نظامی را کم کرد.

عطوان آورده است: آنچه رهبران روسیه را نگران می کند، خطر بروز درگیری میان ارتش ترکیه و سوریه است که مسکو را در تنگنا قرار می دهد و باید یکی را علیه دیگری برگزیند و هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست امنیتی-نظامی قریب الوقوع و سرنوشت ساز در سوچی/ نردبان پوتین برای اردوغان

نشست امنیتی-نظامی قریب الوقوع و سرنوشت ساز در سوچی/ نردبان پوتین برای اردوغان