مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 09:432019-10-17سياسي

آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران و ترکیه نقش محوری دارد


مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به هدف گذاری 30 میلیارد دلاری در تبادلات تجاری ایران و ترکیه، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت منحصر بفرد جغرافیایی و ظرفیت های اقتصادی و صنعتی بالا، - نقش مهم و محوری در این زمینه بر عهده دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از استانداری، مرتضی محمدزاده در نشست سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با تعدادی از فرمانداران استان، با بیان اینکه ایران و ترکیه دو شریک مهم اقتصادی و دارای ظرفیت های مناسب برای همکاری هستند، افزود: توسعه در حوزه های اقتصادی و تجاری جزو برنامه های مورد علاقه این دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جلساتی زمینه ساز شناسایی و معرفی ظرفیت های مناسب برای همکاری است، افزود: آذربایجان شرقی به دلیل نزدیکی با ترکیه، داشتن منطقه آزاد ارس و شناخته شدن به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و صنعتی کشورمان می تواند در تعمیق روابط ایران با ترکیه نقش آفرین باشد.

محمدزاده همچنین به ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی از جمله وجود 20 اثر ثبت شده جهانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با معرفی این ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری، آذربایجان شرقی سهم بیشتری از گردشگران ترکیه ای را به خود اختصاص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران و ترکیه نقش محوری دارد

آذربایجان شرقی در توسعه روابط ایران و ترکیه نقش محوری دارد