مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 07:332019-10-17اقتصادي

برداشت 100 هزار تن سیب زمینی از مزارع سمیرم


رییس جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: پیش بینی می شود از دو هزار و 700 هکتار اراضی زیر ‏کشت ‏سیب زمینی 100 هزار تن سیب زمینی برداشت شود.

‏ - احمد تیموری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از وظایف جهاد کشاورزی است و در همین راستا دوازده هکتار از اراضی شهرستان به کاشت سیب زمینی اختصاص یافته و محصول سالم و بدون سم و نهاده های کشاورزی تولید شده است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم با بیان اینکه بنا بر سیاست وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان را به کاشت محصول سالم در قالب طرح جی آی پی تشویق کردیم؛ افزود: امسال علاوه بر پیاز و سیب درختی در دوازده هکتار از اراضی کشاورزی محصول سیب زمینی سالم کاشت شد که نسبت به سال گذشته سطح زیر کشت چهار برابر شده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی 98 میزان برداشت سیب زمینی از مزارع کشاورزی افزایش داشته و این افزایش به دلیل کاشت ارقام سازگار با منطقه، افزایش سطح زیر کشت و بارندگی های بهاره در شهرستان بوده است.

تیموری با بیان اینکه جلی، سانته، بامبو و آگریا ارقام مختلف و سازگار کشت شده است؛ افزود:  تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول سالم، تحت نظر کارشناسان جهاد کشاورزی بوده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 100 هزار تن سیب زمینی از مزارع سمیرم

برداشت 100 هزار تن سیب زمینی از مزارع سمیرم