مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 06:292019-10-17اقتصادي

آغاز برداشت چای ترش در شهرستان خوسف/ افزایش 5برابری کشت چای ترش


وی از افزایش پنج برابری کشت چای ترش در شهرستان خوسف نسبت به سال گذشته خبر داد و تبیین کرد: چای ترش در این شهرستان به صورت نشایی و دیم کشت شده و پیش بینی می شود امسال 100 کیلوگرم چای ترش خشک از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

- سید حسن رضوی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خوسف، با اشاره به کشت چای ترش در سطح زمین های کشاورزی شهرستان خوسف، اظهار داشت: امسال بیش از دو هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان به کشت چای ترش اختصاص داده شده است.

 وی با بیان اینکه چای ترش در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری قابلیت رشد دارد، بیان داشت: چای ترش در دو سال گذشته به صورت آزمایشی در این شهرستان کشت شد که به دلیل عملکرد و سازگاری با شرایط اقلیمی، کشاورزان شهرستان امسال استقبال خوبی از کاشت چای ترش داشته اند.

وی با بیان اینکه چای ترش یا چای مکی یک محصول وارداتی است که بیشتر از کشور عربستان وارد ایران می شود اما طی سال های اخیرا کشت آن در برخی نقاط کشور گسترش یافته است، تصریح کرد: چای ترش اواخر اردیبهشت کشت و از اواخر مهرماه تا دی ماه از سطح مزارع برداشت می شود.

وی از افزایش پنج برابری کشت چای ترش در شهرستان خوسف نسبت به سال گذشته خبر داد و تبیین کرد: چای ترش در این شهرستان به صورت نشایی و دیم کشت شده و پیش بینی می شود امسال 100 کیلوگرم چای ترش خش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت چای ترش در شهرستان خوسف/ افزایش 5برابری کشت چای ترش

آغاز برداشت چای ترش در شهرستان خوسف/ افزایش 5برابری کشت چای ترش