مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 06:292019-10-17پزشكي

زخمپوشهای نانویی حامل دارو تولید شد/ قابلیت جذب خون و تسریع درمان


محققان در یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید زخمپوشهای نانویی شدند که علاوه بر حامل دارو بودن قابلیت جذب عفونت، خون و مایعات حاصل از زخمهای مختلف را دارند.

- وحید بذر افشان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص تولیدات خود به خبرنگار مهر گفت: در این شرکت موفق به تولید زخمپوش های حامل دارو با فناوری نانو شدیم وی افزود:امروزه در سراسر دنیا برای بهبود و سرعت بخشی به درمان زخم از زخمپوش های حامل دارو استفاده می شود که دارای پارامترهای گوناگونی هستند و هرکدام برای درمان زخمهایی به کار می روند.

وی عنوان کرد:زخمپوش ها معمولا فقط توانایی دارو رسانی و ترمیم زخم را دارند اما برای بهبود عملکرد دارو بهتر است خون و عفونت های ناشی از زخم نیز در حین دارورسانی،پاکسازی شود.

وی ادامه داد:به همین منظور زخمپوشی را تهیه کردیم که علاوه بر رهایش آنتی بیوتیک و ویتامین c برای ترمیم زخم،خاصیت جذب عفونت و خون ناشی از زخم را داشته باشد.

به گفته وی،این محصول ژل حامل دارو است که ترکیبی از پلیمرها بوده و در ترمیم زخم موثر هستند وی با بیان اینکه این زخمپوش شامل دو بخش می شود گفت:نانوالیاف و مواد سوپرجاذب پلیمری اجزای تشکیل دهنده این زخمپوش به شمار می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخمپوشهای نانویی حامل دارو تولید شد/ قابلیت جذب خون و تسریع درمان

زخمپوشهای نانویی حامل دارو تولید شد/ قابلیت جذب خون و تسریع درمان