مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 17:382019-10-16سياسي

روحانی: توسعه و تعمیق همه جانبه روابط ایران و آفریقای جنوبی به نفع دو ملت است


رییس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق همه جانبه روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی، اظهارداشت که بی تردید تعمیق این روابط، به نفع دو ملت و دو منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار خانم نالدی پاندور ، آفریقای جنوبی را یک کشور بسیار مهم در قاره آفریقا با مردمی تحصیلکرده و دارای منابع غنی معدنی دانست و گفت: روابط ایران با آفریقای جنوبی به عنوان یک کشور دوست، همواره بسیار صمیمانه بوده و در دوران مبارزات ضد آپارتاید ما پیوسته در کنار شما بودیم.

رییس جمهور همچنین همکاری در زمینه های علمی و تحقیقاتی و روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را برای توسعه روابط مورد اشاره قرار داد و افزود: روابط سیاسی و همکاری های بین المللی ما همیشه قابل توجه بوده و نمایندگان آفریقای جنوبی در سازمان های تخصصی و بین المللی در اتخاذ مواضع، همواره در کنار ایران بوده اند.

روحانی با اشاره به اقدام غیرقانونی آمریکا درخروج از توافق هسته ای و همچنین اعمال تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران، تاکید کرد: این اقدام دولت آمریکا به ضرر همه ما و خود آمریکا بود.

رییس جمهور اظهار داشت: امیدواریم همه دوستان ما در سراسر دنیا از جمله آفریقای جنوبی در برابر اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا نسبت به ملت ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانی: توسعه و تعمیق همه جانبه روابط ایران و آفریقای جنوبی به نفع دو ملت است

روحانی: توسعه و تعمیق همه جانبه روابط ایران و آفریقای جنوبی به نفع دو ملت است