مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 13:002019-10-16بين الملل

سناریوخوانی رفتار ترامپ در قبال تحولات اخیر سوریه


پس از اینکه ترامپ  فرمان خروج نظامیان امریکایی از سوریه را صادر کرد این سوال مطرح است که آیا رییس جمهور امریکا به عملیات نظامی ارتش ترکیه در خاک سوریه چراغ سبز نشان داد و کردهای سوری را رها کرد؟ - پیش از پاسخ به این سوال نخست باید اشاره شود که حضور نظامی امریکا در سوریه بیش از هر چیزی به نفع رژیم صهیونیستی بوده و بر اساس برخی شواهد این رژیم نقش اصلی را در تحریک اوباما برای اعزام نیرو به شمال سوریه داشته است.

در اوگوست 2013 هم که دولت اوباما با ادعای استفاده بشار اسد از تسلیحات شیمیایی قصد داشت به سوریه حمله کند این رژیم صهیونیستی بود که به شدت از اقدام نظامی علیه سوریه حمایت می کرد آن هم در حالیکه کنگره به اوباما هشدار داده بود که هر گونه اقدام نظامی باید با مجوز کنگره باشد.

در واقع رژیم صهیونیستی یکی از طرف های اصلی است که از ایجاد بحران در سوریه و به تبع آن تجزیه این کشور منتفع می شد و به همین علت از اعزام نظامیان امریکایی به سوریه و تسلیح شبه نظامیان کرد سوری و دور کردن آنان از دولت مرکزی حمایت می کرد.

پس از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما، ترامپ با شعار خارج کردن نظامیان امریکایی از جنگ های بی پایان و اول امریکا به کاخ سفید گام نهاد و دو سال پس از ریاست جمهوری اش در دسامبر 2018 از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان امریکایی از سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوخوانی رفتار ترامپ در قبال تحولات اخیر سوریه

سناریوخوانی رفتار ترامپ در قبال تحولات اخیر سوریه