مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 12:282019-10-16سياسي

قانون وکالت مصوب شود/ چالش وجود 2 متولی در حوزه وکلا


نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی وکالت شغل سخت و حساسی است و با چالش های جدی از جمله داشتن دو متولی مواجه است بر تصویب قانون وکالت تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نورمحمد تربتی نژاد عصر چهارشنبه در همایش نهاد وکالت، تهدیدها و فرصت ها که به همت کانون وکلای دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای قانون شهروندی بر سه رکن آزادی رسانه، قاضی و وکیل مستقل تاکید شده است و در قانون ساز و کاری برای داشتن وکیل مستقل برای هر فرد پیش بینی شده که این فرصتی است که به خوبی باید از آن استفاده کرد.

وی از وجود وکلای متعهد به وفور به عنوان یک فرصت در این حوزه نام برد و افزود: استقلال نداشتن وکلا و قضات از چالش های اصلی در این حوزه است و هم در قانون اساسی بر استقلال وکلا و قضات تاکید شده و هم در این حوزه قانون مصوب داریم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود دو یا چند متولی در حوزه وکلا و تشکیل مرکز مشاوران قوه قضاییه از چالش های اصلی در کار وکلاست که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی از عدم تناسب دانشجوی وکالت و حقوق با نیاز جامعه به عنوان چالش دیگر نام برد و اضافه کرد: کمیت نباید فدای کیفیت شود چرا که هم اکنون با بیکاری وکلای رسمی مواجه هستیم و حدود 40 درصد از وکلا بیکار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون وکالت مصوب شود/ چالش وجود 2 متولی در حوزه وکلا

قانون وکالت مصوب شود/ چالش وجود 2 متولی در حوزه وکلا