مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 12:072019-10-16اقتصادي

پیش بینی کشت کلزا در6000 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که در محل این سازمان برگزار شد گفت: - در راستای افزایش خوداتکایی کشور به روغن و براساس برنامه وزارت جهادکشاورزی پیش بینی می شود در سال زراعی جاری 6000 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به زیرکشت دانه روغنی کلزا برود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلام حیدر زورقی تصریح کرد: برای توسعه کشت دانه های روغنی تاکنون 25تن بذر هیبرید کلزا و4200تن انواع کود شیمیایی تهیه و آماده توزیع بین کشاورزان استان است.

وی افزود: هر کیلو بذر کلزا بیش از 100هزار تومان است و سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان هر کیلو بذر را با قیمت 37هزار تومان دراختیار کلزا کاران قرار می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اذعان کرد اراضی کلزا به صورت فراگیر و با استفاده از یارانه دولتی بیمه شده و به ازای هر هکتار 50هزار تومان از کشاورزان اخذ می شود در صورتی که قیمت هر هکتار بیمه 250هزار تومان است.

وی قمیت خریدتضمینی هر کیلوگرم کلزا را بیش از 5000تومان اعلام کرد.

وی گفت: کار کشت کلزا در استان از نیمه دوم مهرماه تا اوایل آذرماه است و هر چه دوره رشد این گیاه طولانی تر باشد محصول بیشتری خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کشت کلزا در6000 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان

پیش بینی کشت کلزا در6000 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان