مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 07:532019-10-16دانش

برنامه وزارت علوم برای مأموریت گرا کردن دانشگاه ها بر اساس توانمندی ها


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کاهش تعداد دانشگاه های فنی و حرفه ای، پیام نور و جامع علمی کاربردی گفت: بر اساس طرحی که در حال اجرا است، - دانشگاه های کشور در داخل شبکه علمی قرار می گیرند و بر اساس توانمندی های آن ها مأموریت هایی تعیین می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور غلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دانشگاه های ما وجه خوب و قابل عرضه زیادی دارند، افزود: ولی دیده می شود که در سخنرانی ها و نوشته ها عملکرد دانشگاه ها زیر سوال برده می شود و برخی نقدهایی می شود که باید به گوش جان شنید.

وی ادامه داد: ولی بررسی سابقه 40 ساله دانشگاه ها از بعد از انقلاب نشان می دهد که فعالیت های زیادی انجام شده است، به گونه ای که در ابتدای انقلاب کشور در زمینه کارشناس کمبود داشته است، ولی دانشگاه ها نسبت به تربیت نیروی انسانی کمر همت بستند.

غلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه ها در طول سال های گذشته کل نیاز کارشناسی کشور را تأمین کردند، ادامه داد: در مقطعی از زمان که دوره تحول پژوهشی بوده است، دانشگاه ها دستاوردهای بزرگ و قابل عرضه ای داشتند که ماحصل آن قرار گرفتن ایران در جایگاه بالای علمی در مجامع بین المللی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه وزارت علوم برای مأموریت گرا کردن دانشگاه ها بر اساس توانمندی ها

برنامه وزارت علوم برای مأموریت گرا کردن دانشگاه ها بر اساس توانمندی ها