مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 04:492019-10-16سياسي

بارگاه مبلغان سده سوم، میعادگاه عاشقان بدون مرز


امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند که در سده سوم هجری قمری، از مناطق خود دور شدند و برای تبلیغ دین مبین اسلام به سوی گیلان حرکت کرده و در آستارا به شهادت رسیدند.

- امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند که در سده سوم هجری قمری، از مناطق خود دور شدند و برای تبلیغ دین مبین اسلام به سوی گیلان حرکت کرده و در آستارا به شهادت رسیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همانطور که در برگه های تاریخ ثبت شده است، امام موسی بن جعفر، ملقب به باب الحوائج، هفتمین امام شیعیان دوازده امامی است که در سال 128 ه-ق، همزمان با انتقال قدرت از امویان به عباسیان متولد شد و در سال 148 ه-ق پس از شهادت پدرش، امام صادق(ع)، به امامت رسید .

دوران 35 ساله امامت این امام بزرگوار با خلافت منصور، هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود که ایشان چندین بار از سوی مهدی و هارون عباسی زندانی شد و در سال 183 ه-ق در زندان سندی بن شاهک به شهادت رسید و پس از ایشان، امامت به فرزندش علی بن موسی(ع) منتقل شد.

فرزندان و نزدیکان این امام بزرگوار، علاوه بر دشمنی های بسیاری را که در آن زمان بود، برای تبلیغ دین مبین اسلام به نقاط دور و نزدیک سفر کردند تا بتوانند نقشی را در این مهم داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارگاه مبلغان سده سوم، میعادگاه عاشقان بدون مرز

بارگاه مبلغان سده سوم، میعادگاه عاشقان بدون مرز