مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 22:352019-10-15اقتصادي

واقعیت یا بهانه تجار برای کاهش کنترل ها؟!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، فرامرز اختراعی اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ دارو در ایران نسبتا ارزان است، احتمال قاچاق آن به کشورهای همسایه وجود دارد، - رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی سهم قاچاق معکوس را از کل بازار دارو در حدود سه درصد اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، فرامرز اختراعی اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ دارو در ایران نسبتا ارزان است، احتمال قاچاق آن به کشورهای همسایه وجود دارد، اما نسبت قاچاق معکوس دارو به کل بازار آن در ایران، از حدود سه درصد تجاوز نمی کند و مقدار آن ناچیز است.

وی با اشاره به حساسیت دولت به مسئله قاچاق معکوس، تصریح کرد: دولت اقداماتی برای پیشگیری از این پدیده در نظر گرفته و نیروی انتظامی از طریق کنترل بار مسافران و داروخانه های شهرهای مرزی، نظارت بیشتری بر خروج دارو از کشور اعمال کرده است.

اختراعی با بیان اینکه پدیده قاچاق معکوس با توجه به نرخ ارز در ایران، برای سایر کالاهای ایرانی نیز وجود دارد، گفت: اما در بخش دارو، واردکنندگان دارو ترجیح می دهند که نظارت کمتری بر تخصیص ارز وجود داشته باشد و اقتصاد دارو را به سمت بزرگ تر شدن بازار دارو تغییر دهند؛ بنابراین با بهانه قاچاق معکوس دارو سعی می کنند آزاد شدن نرخ ارز را تسریع کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعیت یا بهانه تجار برای کاهش کنترل ها؟!

واقعیت یا بهانه تجار برای کاهش کنترل ها؟!