مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 17:052019-10-15اقتصادي

برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و ترکمنستان


دو طرف، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های سوآپ گاز، برق و انرژی، مصالح ساختمانی و آهن آلات، ترانزیت ریلی، جاده ای کالا و توسعه خطوط پروازی امضا کردند - در این کمیسیون مشترک که به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رشید مردوف وزیر امور خارجه و معاون هیئت وزرای ترکمنستان برگزار شد دو طرف یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های سوآپ گاز، برق و انرژی، مصالح ساختمانی و آهن آلات و فولاد، ترانزیت ریلی و جاده ای کالا و همچنین توسعه خطوط پروازی امضا کردند.

همچنین، یکسان سازی تعرفه های گمرکی و مقررات مربوط به آن بین دو کشور از دیگر مفاد توافق دو کشور بود.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این اجلاس با اشاره به سطح خوب روابط سیاسی دو کشور در سال های اخیر و به ویژه در دوران ریاست جمهوری قربان قلی بردی محمدوف بر ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز بر توسعه ترانزیت کالا از طریق ریل و از طریق جاده برای تحقق عبور روزانه هزار کامیون که مورد توافق دو کشور در گذشته بوده، و همچنین توسعه همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی و افزایش خطوط پروازی تاکید کرد.

در این نشست، امیرحسین زمانی نیا معاون بازرگانی و امور بین الملل وزارت نفت از آمادگی این وزارتخانه برای سوآپ گاز ترکمنستان به کشور هایی که بطور سنتی خرید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و ترکمنستان

برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و ترکمنستان