مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 09:282019-10-15اقتصادي

ارتقاء توانمندی زنان روستایی اقدامی برد-برد برای شهر و روستا


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: بهبود معیشت خانوارهای روستایی که زنان نقش اساسی در آن دارند منجر به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و همچنین جلوگیری از دیگر آسیب ها نظیر تغییرکاربری  اراضی کشاورزی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زنان روستایی جمعیت قابل ملاحظه ای از جوامع مختلف را تشکیل می دهند این قشر در اکثر جوامع، نیروی عمده کار کشاورزی را بر عهده دارند.

نگهداری و مراقبت از دام و طیور و برخی فعالیت های مربوط به بازاریابی و فروش محصولات از جمله زمینه های مشارکت زنان در کار کشاورزی به شمار می روند.

در کنار کار کشاورزی، تقریبا تمامی فعالیت های مربوط به خانه، اعم از پخت و پز، نگهداری بچه ها و نظافت منزل نیز به عهده زنان روستایی است.

توجه به نقش زنان روستایی در توسعه روستایی، دربرگیرنده تلاش برای شناسایی هرچه دقیق تر و ارزش گذاری فعالیت آنان و رفع مسایل و موانع بر سر راه گسترش فعالیت زنان روستایی در مسیر توسعه روستایی است.

در مناطق شمالی کشور که زراعت برنج رایج است و از آنجایی که رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، زنان روستایی این شهرستان نقش موثری در تولید برنج سفید کشور دارند.

مسعود اسدی پرور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه 92هزار نفر از کشاورزان در شهرستان رشت فعالیت می کنند که بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء توانمندی زنان روستایی اقدامی برد-برد برای شهر و روستا

ارتقاء توانمندی زنان روستایی اقدامی برد-برد برای شهر و روستا