مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 09:212019-10-15اقتصادي

اجرای 27 طرح آبخیزداری و آبخوانداری در خراسان جنوبی


مرحله اول اجرای 100 سازه آبخیزداری و آبخوانداری در قالب 27 طرح در خراسان جنوبی آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: برای اجرای این طرحها در مرحله اول 31 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته که هم اکنون حدود 9 میلیارد تومان آن جذب شده است.

نصرآبادی با بیان اینکه این اقدامات در بیش از 45 هزار هکتار در 11 شهرستان استان اجرا می شود افزود : این طرحها در بخش عملیات سازه های آبخیزداری، آبخوانداری، احیاء مراتع و جنگل داری، در حوزه حفاظت و امور اراضی شامل مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی، توزیع و جایگزینی سوخت فسیلی، کاداستر و فرآیندهای آموزش، ترویج و تسهیل گری اجرا می شود.

وی گفت: با اجرای این طرح های آبخیزداری یک میلیون و 800 هزار مترمکعب به ظرفیت استحصال رواناب های سطحی در خراسان جنوبی افزوده خواهد شد.

نصرآبادی هدف از اجرای این طرح ها را بهره وری از رواناب های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره های آب زیرزمینی، کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش و تثبیت خاک، بهبود پوشش گیاهی و شرایط معیشتی جامعه بهره برداران کشاورز و عشایر داخل حوزه ها اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 27 طرح آبخیزداری و آبخوانداری در خراسان جنوبی

اجرای 27 طرح آبخیزداری و آبخوانداری در خراسان جنوبی