مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 08:492019-10-15سياسي

جواهری پنهان در دل دریاچه ارومیه/لزوم جلوگیری از فروش آرتمیای خام به کشور چین


باید آرتمیا در داخل کشور عمل آوری شده تا از فروش آرتمیای خام به چین جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، رحیم حب نقی امروز در نشست نقد و بررسی عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: بی شک دانشگاه های دولتی مراکز استان ها در قبال مسائل جامعه مسوولیت داشته و باید درگیر آن باشند و بنابراین دانشگاه ارومیه از سال 92 وارد بررسی مشکلات و مسائل دریاچه ارومیه شد.

وی افزود: علاوه بر آن، پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در دانشگاه ارومیه راه اندازی شد تا در زمینه احیای دریاچه ارومیه فعالیت کند.

رییس دانشگاه ارومیه تاکید کرد: دانشگاه ارومیه ظرفیت بسیار مناسبی در رشته آب و منابع طبیعی داشته و باید از ظرفیت این دانشگاه در راستای احیای دریاچه ارومیه بهره برد.

وی گفت: دانشگاه ارومیه پس از 6 سال، فعالیت های بسیاری در پایش و طرح کاهش 40 درصدی آب کشاورزی توسط دانشگاه ارومیه انجام شده و دانشگاه ارومیه در این موضوع تجربیات بسیاری کسب کرده و آمادگی دارد که این تجربیات را در اختیار نهادهای مسوول قرار دهد.

پناهی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه به عنوان گنجی که برای معیشت و اقتصاد جامعه نقش اساسی دارد افزود: دریاچه نمک یوتای آمریکا به عنوان دریاچه مشابه شرایط دریاچه ارومیه، سالانه به میزان 2 میلیارد دلار از محل آرتمیا، نمک و گردشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جواهری پنهان در دل دریاچه ارومیه/لزوم جلوگیری از فروش آرتمیای خام به کشور چین

جواهری پنهان در دل دریاچه ارومیه/لزوم جلوگیری از فروش آرتمیای خام به کشور چین