مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 07:382019-10-15سياسي

7500 نفر درگلستان اختلال بینایی دارند/رتبه ششم گلستان در نابینایی


قائم مقام مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: در گلستان بالغ بر هفت هزار و 500 نفر مشکلات بینایی دارند و جزو 6 استان اول در در زمینه اختلالات بینایی هستیم.

- سید امیر میرفندرسکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سالشمار جمهوری اسلامی 23 مهرماه برابر 15 اکتبر روز عصای سفید نامگذاری شده تا به واسطه این روز رفع تبعیض و رفتار عدالت جویانه با این افراد صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از نگاه افراد جامعه افراد دارای معلولیت ناکارآمد و محبوس شده هستند و این رویکرد بد باعث شده که این تفکر به خود این افرد هم تسرعی داده شود.

میرفندرسکی با بیان این که بسیاری از نخبگان در گروه افراد معلول هستند، گفت: در گلستان بالغ بر هفت هزار و 500 نفر مشکلات بینایی دارند و جزو 6 استان اول در در زمینه اختلالات بینایی هستیم.

وی توضیح داد که ریشه این بیماری بخشی به مشکلات ژنتیکی برمی گردد اما سوانح و بیماری هایی مانند آب مرواید و غیره هم در این بیماری دخیل است.

میرفندرسکی گفت: بیشتر افراد بالای 50 سال به واسطه آب مروارید دچار نابینایی می شوند که می توان با جراحی از آن نابینا شدن پیشگیری کرد.

3 مرحله غربالگری قائم مقام مدیر کل بهزیستی گلستان بیان کرد: بهزیستی در سه مرحله غربالگری را انجام می دهد که در مرحله اول تا سه ماهگی، مرحله از سه سالگی تا چهارسالگی و مرحله سوم از چها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7500 نفر درگلستان اختلال بینایی دارند/رتبه ششم گلستان در نابینایی

7500 نفر درگلستان اختلال بینایی دارند/رتبه ششم گلستان در نابینایی