مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 20:432019-10-14اجتماعي

از بانوی روشندل قرآنی تا زوجی که چشم یکدیگر شدند


23 مهرماه روز «عصای سفید» و متعلق به روشندلان است، این قشر علاوه بر مشکلات و موانع از نبود قوانین جامع نیز رنج می برند اما این کمی و کاستی ها سد راه آنها نشده و با توانمندی و خودباوری پله های ترقی را طی را می کنند.

- خبرگزاری فارس، همدان: یک روز در سال آن هم 23 مهرماه به نام روز عصای سفید به نابینایان تعلق دارد، عصای سفید نیز همان عصایی است که موانع را می سنجد تا روشندلان خیابان ها و کوچه ها را طی کنند.

خیابان ها و کوچه هایی که معمولاً برای معلولان مناسب سازی نشده و این موضوع سال های متمادی مطرح شده است اما تنها در روز عصای سفید همگان به یاد آن می افتند.

  مشکلات روشندلان تنها نامناسب بودن معابر نیست، آن ها از نبود قوانینی جامع برای این قشر نیز گلایه دارند.

با این وجود بسیاری از آنها خود را باور کرده و پله های ترقی را یکی پس از دیگری پیموده اند، به همین بهانه به سراغ روشندلان رفته و با دو تن از آنها همکلام می شویم.

هما خانجانی ، مسوول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان 28 ساله و نابینایی مادرزاد است، او پس از گذراندن دوره ابتدایی در مدرسه استثنایی نهاوند و به دلیل نبود مدارس تخصصی به مدارس عادی پای می گذارد و تا پایان دوره کارشناسی ارشد با افراد عادی به تحصیل می پردازد و همواره جزو شاگردان ممتاز بوده و حافظ کل قران کریم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بانوی روشندل قرآنی تا زوجی که چشم یکدیگر شدند

از بانوی روشندل قرآنی تا زوجی که چشم یکدیگر شدند