مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 11:172019-10-14اقتصادي

کاهش 35 درصدی مصرف انرژی در دانشگاه ها در 4سال گذشته


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کاهش 35 درصدی مصرف انرژی در دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری وابسته در 4 سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدتقی نظرپور با اعلام این خبر اظهار داشت: با هدف کاهش مصرف انرژی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت سبز، پروژه های مدیریت آب و پساب با اجرای تصفیه خانه، بازچرخانی پساب و استفاده از روش های آبیاری نوین و نیز تغییر پوشش گیاهی به گیاهان مقاوم به خشکی و اقدامات بهینه سازی مصرف انرژِی با اصلاح سیستم روشنایی، استفاده از بانک خازن، ارتقا، بهینه سازی و هوشمند سازی موتورخانه.

ها) و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در سنوات گذشته در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی در این خصوص تصریح کرد: به منظور ارزیابی عملکرد اقدامات اجراشده در حوزه های مختلف مدیریت سبز، پایش مصارف انرژی در بازه زمانی فروردین ماه سال 1395 الی شهریورماه سال 1398 در 100 دانشگاه، مرکز آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری در دستور کار قرار گرفت.

به گفته معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، اطلاعات ارسالی مراکز آموزش عالی در حوزه مصارف انرژی توسط کارشناسان اداره کل نظارت بر طرح های عمرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 35 درصدی مصرف انرژی در دانشگاه ها در 4سال گذشته

کاهش 35 درصدی مصرف انرژی در دانشگاه ها در 4سال گذشته