مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 10:252019-10-14دانش

محققان دانشگاه تبریز اولین کود زیستی پتاسیمی در کشور را تولید کردند


محمدرضا ساریخانی ، عضو هیئت دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در گفتگو با دانشجو، با اشاره به تولید کود زیستی پتانسیمی گفت: استفاده و عرضه این باکتری ها در قالب کود زیستی پتاسیمی به نام پتابارور اولین بار در کشور به اجرا رسید و در فرمولاسیون آن از باکتری .

- عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز از تولید کود زیستی پتاسیمی برای اولین بار در کشور خبر داد.

محمدرضا ساریخانی، عضو هیئت دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در گفتگو با دانشجو، با اشاره به تولید کود زیستی پتانسیمی گفت: استفاده و عرضه این باکتری ها در قالب کود زیستی پتاسیمی به نام پتابارور اولین بار در کشور به اجرا رسید و در فرمولاسیون آن از باکتری های سودوموناس بومی منطقه استفاده شده است، کود های زیستی انواع مختلفی دارند که مهمترین آن ها تامین کنندگان نیتروژن و فسفر برای گیاهان هستند.

ساریخانی با اشاره به روند اجرای موفقیت این پروژه تصریح کرد: کود زیستی حاضر مبتنی بر چندین ایزوله جدید باکتریایی حل کننده پتاسیم است، که علاوه بر آن قابلیت حل کنندگی فسفات از دیگر ویژگی های این کود زیستی است.

عضو هیئت دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز مطرح کرد: در سال های اخیر تعدادی کود زیستی در کشور ثبت و تولید شده است که بیشتر در ارتباط با عناصر فسفر و نیتروژن بوده است، اما تا کنون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان دانشگاه تبریز اولین کود زیستی پتاسیمی در کشور را تولید کردند

محققان دانشگاه تبریز اولین کود زیستی پتاسیمی در کشور را تولید کردند