مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 09:032019-10-14دانش

شیرابه سیمان کاری، بلای جان درختان چهارباغ


درختان چهارباغ که بخشی از هویت تاریخی اصفهان هستند در دوران مختلف مدیریت شهری گاه مورد بی مهری قرار گرفته و براثر شرایط نامناسب زیستی و طرح های عمرانی دچار آسیب شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالیکه در دوره مدیریت شهری جدید عملیات مختلف عمرانی به خصوص در محور چهارباغ تمام شدنی نیست، امروز ریشه بیرون زده از خاکِ درختان که حالا قربانی صفوی سازی چهارباغ شده اند، خودنمایی می کنند.

بابک سپهریان- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص به ایسنا، می گوید: در مورد برخی گیاهان، با انجام عملیاتی که در بافت پارانشیم آنها انجام می شود، می توان مشکل قرار گرفتن ریشه در معرض هوا را برطرف و از ایجاد تنش در گیاه جلوگیری کرد.

وی می افزاید: از سویی در مورد دسته ای دیگر از گیاهان، خارج شدن ریشه چندساله از خاک و در معرض هوا قرار گرفتن آن موجب آسیب به درخت می شود که در مورد گیاهان و درختان چندساله باید با حساسیت بیشتری تصمیم گیری کرد.

این استاد دانشگاه اظهار می کند: در برخی گیاهان اگر ریشه در مجاورت هوا قرار گیرد، این اتفاق موجب فرسودگی بافت شده و اگر از ریشه حفاظت نشود سبب آسیب و تنش به گیاه و حتی عاملی برای خشکی آن می شود.

سپهریان با تأکید بر اینکه این موضوع بسته به جنس گیاه و محیط آن متفاوت است، خاطرنشان می کند: چنار جزء درختانی است که به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرابه سیمان کاری، بلای جان درختان چهارباغ

شیرابه سیمان کاری، بلای جان درختان چهارباغ